PERSONAL: IP Perlis, En Yusoff bin Othman dan kenangan.


At last aku melangkah kembali ke satu tempat yang penuh dengan kenangan…kenangan indah, sedih, penat, pahit, manis, masam-masam kelat pun ada. Not so much change but it do change a lil bit. Aku parking, tarik nafas dalam-dalam and bisik dalam hati “ I’m ready for this
Aku turun keta, lock keta then jalan ke bagunan pentadbiran. Lalu makmal kimia, tempat kami adakan tutorial setiap hari jumaat the lalu makmal fizik kat mana situlah aku belajar sains; kelas En Aziz which aku selalu fight for En Aziz attention with kak Ros (jangan mrh eh k.ros!) Then aku lalu foyer. Berhanti jap kat situ..aku berdiri kat mana kami kena berhimpun pagi2..suddenly everything come alive. Aku dah sesak nafas, pandangan mata dah kabur. Aku tarik nafas dalam-dalam lagi skali then lalu bilik PJ aku singgah jap. Jumpa En Bad and En Muftar.
Nak gi library sebenarnya tapi lunch time, so kami decide nak g makan kat Sri Mongul. Oh my..lalu Taman Embun. Tempat aku and zarina panjat pokok jambu. Nikmatnya makan ikan bakar kat situ. The best ever! Serious time tu aku Tanya “agak-agak maktab nak terima aku lagi tak?”
After lunch, aku gi maktab balik. Jumpa one of the most important person who dig a deep scar kat aku; En Yusoff bin Othman. Our former Ketua Praktikum..He was good and guess what he is smiling. Inilah lecturer yang paling susah or aku define as paling kedekut nak senyum masa aku blajar dulu but bila korang cakap dengan dia then baru korang tahu what kind of person he is.
Lama aku borak dengan En Yusoff. Sampai 4.45 aku lom lagi ambil scroll. Kan aku dah cakap aku pandai menyembang kan? Masa ambil scroll tu, nak sign on that paper something happened. Abang fadli yang jaga kat situ bagi aku dua fail konvo maktab. En Yusoff hadiahkan aku buku “ Koleksi Jounal Harian”..by the way aku lupa mention..A day before tu birthday En Yusoff..so macam biasa aku dengan gilanya janji nak nyanyi untuk En Yusoff tapi terlupa..Then gi Fatin Corner. Makan laksa and cendol pulut together dengan En Yusoff and En Nasir. Macam-macam yang kami cerita sampai kul 7 malam..
Bila balik En Yusoff SMS mention yang aku lupa nyanyikan dia bufday song..heheh.. Nanti saya balik semenanjung, saya gi visit En Yusoff eh..kali ni with a souvenir. Betul kata orang..bila kita dah bekerja, kita akan rindu masa-masa kita belajar. Keindahan tu hilang bila bekerja. i’ll make sure IPP Perlis segar dalam ingatan.

Comments

Popular posts from this blog

SK II : Harga..wow!

Review SK II : Fasa II Selepas 2 tahun

Lady photographer a.k.a jurugambar wanita