SK II : Harga..wow!

Assalamualaikum…..again cerita tentang SK II..bosan eh? sorry tapi ini adalah info yang sangat berguna untuk orang yang nak mencuba guna SK II.

Yesterday saya turun ke sibu untuk pos motorsikal balik semenanjung atas arahan Toh Puan Mariam (my mum)… so lepas dah settle urusan tu saya singgah la kat parkson. Memang niat nak beli facial wash sebab dah nak habis..kali pertama round amoi jaga kaunter hilang ke mana ntah…round kali kedua baru amoi tu ada..

saya   : kat sini ada tak SK II for men? [ ni nak belikan untuk en tunang sebab facial cleanser dia habis..btw en tunang saya pun pakai SK II sebab dia kata kulit saya licin…dia pun sebuk sama]
amoi  : sorry…sini tak ada…KL baru ada.
saya   : oh..takpa…check point says dah ada brapa [sambil hulur member kad]
amoi  : you ada **** point. Boleh tukar dengan Treatment C 15ml satu
saya   : ermm….saya nak Facial Treatment Gentle Cleanser satu …
(* korang kena mention betul-betul sebab SK II ni ada banyak cleanser..ada oil cleanser, milk cleanser)

 Lepas amoi tu dah buat bil and tolong bayar…saya pun balik la ke tempat persembunyian. Once dah sampai…sibukla godek simpanan kotak-kotak SK II lama yang tersimpan sebab nak simpan kotak yang baru beli…duk menyusunla semua kotak-kotak tu sambil tu sengih sebab syok facial wash baru… dalam banyak-banyak tu…baru perasan…



ha…ni info yang di maksudkan…harga barangan SK II naik RM10 setiap tahun secara konsisten… tahun 2011 masa first time beli dulu Facial Treatment Gentle Cleanser... harga RM199.00 (120g)..the next year benda yang sama harga RM209.00… tahun ni beli lagi harga RM219… see….semua product dia naik harga…last year beli Cellumination EX harga RM499 (30ml)….tahun ni rasanya dah RM5++…

Jadi logiklah saya mula berjinak-jinak dengan jenama lain yang bagi effect yang lebih kurang sama dengan SK II.. sebab tak mampu dah nak spent thousand semata-mata nak cantik…bak kata doktor yang rawat saya baru-baru ni (sebab period tak datang kes makan collagen nak bagi kulit putih la kononnya..)

"you makan apa? collagen? untuk apa tu? untuk bagi cantik ka?" sambil gelak then pandang muka saya..

"amoi…you dah cantik sudah sekarang…kulit tak gelap macam negro…cerah juga kamu..tengok….kulit tak ada masalah…takda jerawat macam sesetengah orang…paling penting..bersyukur dengan apa yang ada…jangan obses dengan kecantikkan..kesihatan lebih penting"

nah…kena ceramah free dengan doctor...non muslim pula tu….sentap!

 p/s : nanti saya nam review tentang felinna inchloss pula

Comments

Unknown said…
klu mcm tu ape kate awak cube guna produk jerneh.Produk ni halal dan x mengandungi bahan kimia berbahaya.Harganya pun berpatutan..nk tau lbh lanjut cuba lah layari laman sesawang www.jernehbysheilamajid.com

selamat mencuba...
Unknown said…
jom guna Mary Kay,,,Botanical Effect ada 3 formula utk 3 jenis kulit,,,F1 utk kulit kering, F2 utk kulit normal & F3 utk kulit bminyak,,, if dh umur 25thun ke atas, and hanya guna SK2, leh trus tukar ke Mary Timewise,,,just add my wechat ID =
(ila_iloza) utk lebih lanjut,,, =)
Shidah said…
guna shaklee nutriwhite pun best jugak ;-)

Popular posts from this blog

Review SK II : Fasa II Selepas 2 tahun

Lady photographer a.k.a jurugambar wanita