KEPENDIDIKAN: Bagaimana menjadi guru..


Upacara mengeringkan lukisan beserta senaman



Berhasil jugak la..Tesalonika

Harini hari selasa yang paling memenatkan dalam hidup aku sepanjang seminggu..kelas start as early as kul 6.50 untill 12.15..non stop..jadual normal aku untuk selasa..

1H (7.00-7.30), 4K(8.00-9.00), 4H(9.00-9.30), 5M(9.45-10.45), 4M(10.45-11.45) and 3K(11.45-12.15)

penat kan?esok lagi non-stop..aku ni macam cikgu all-rounders la..means mengajar macam-macam subject..

hari ni masuk 5M..aku panggil 5 Monyet pasai perangai sekor-sekor macam monyet..tak leh duk diam and mulut tak berenti buat bising..ajar pendidikan seni..hari ni aku ajar teknik tiupan dam menghasilkan corak..macam macam kerenah budak-budak ni...habis baju sekolah kotor penuh dengan poster colour..dalam hati aku...mati la aku kena bambuu dengan parents budak-budak ni..aku pun suh Larry gi ambik sabun dalam laci meja aku..hajatnya nak suruh budak-budak ni basuh la kotor kat baju..tau apa yang jadi..

aku turun gi tengok ramai-ramai pakat tak pakai baju duk tengah baju basuh macam orang basuh baju kat sungai tu ha..aduhai..yang si Tommy tu lencun dah baju dia..mak aii..budak-budak..aku hambat dengan rotan and masuk kelas..cuak aku Mr Kite lalu ka hapa ka..tak pasai-pasai aku kena lagi kang..

macam tu la jadi cikgu..mujurlah aku ni tergolong dalam orang-orang yang bersabar..hahaha..ya ka?

Comments

Popular posts from this blog

SK II : Harga..wow!

Review SK II : Fasa II Selepas 2 tahun

Lady photographer a.k.a jurugambar wanita