INFO : kalau korang sakit perut..

Bangun pagi ni aku sakit perutla..entah apa benda yang aku sebat semalam bagi aku sakit perut..tapi by the time aku tulis entri ni..dah okay da..huhuhu….kat sini aku bagi info kesihatan eh…bulan-bulan posa ni…macam-macam penyakit datang..kan??kan??

Sebenarnya..sakit pewut everyday adalah baik untuk kesihatan anda..tak macam aku and sesetengah orang…nak membuang memang bermasalah..ada pulak orang yang takde masalah membuang tapi..orang tu tak suka pulak everyday dia kena masuk tandas awal-awal pagi..

Ok..secara amnya..bila kita ke tandas sebenarnya..badan kita flush benda-benda yang tak elok ada dalam badan..macam sampah kat umah la..tak suka kan??macam tu jugak badan kita..bila lama sangat bahan buangan ni dalam kolon kita (usus)..badan kita akan start serap toksin yang dihasilkan oleh sampah-sampah tadi..bahayakan??sebab tu ada yang bermasalah kulit (kalau masalah tu bukan kerana hormone!!)

So pemakanan kena betul..kalau makan macam-macam tapi tak jadi jugak..maybe korang ada masalah kesihatan..macam aku..aku ada SPASM..iaitu kekejangan otot di bahagian pinggang sebab doctor kata aku suka rest on my back..macam tak de tulang belakang..last time aku kena fisioterapi..tapi tak larat aku nak pi..hehehe…takde cara lain untuk aku selain bersenam dan jaga pemakanan..hehehe…

Kalau korang selalu sangat sakit perut pagi-pagi..hati-hati jugak k..sebab maybe perut korang ada bacteria helicobacter..bakteria yang sebabkan gastric..macam adik aku yang kat UiTM tu..asal pagi-pagi je mesti ulang alik gi tandas berkali-kali..pastu dengan aku-aku kena tido dalam panas takleh bukak kipas..dia kata kalau sejuk kena kipas dia makin sakit perut..aku bawa gi klinik..rupanya gastric 1st stage..

Jaga kesihatan yer rakan-rakan sekalian..tu je info kesihatan..hehehe…(dulu nak jadi doctor..tapi tak reti-reti kimia..tak leh amik medic..sob..sob..)

Comments

Popular posts from this blog

SK II : Harga..wow!

Review SK II : Fasa II Selepas 2 tahun

Lady photographer a.k.a jurugambar wanita