K.E.C.E.W.A


Minggu ni banyak bad news...after a long tired week...last-last team kami kalah teruk...harapkan perbarisan pun kalah nombor 3..uwaaaa....kecewa tak tau nak habaq lagu mana..dah la tu memang frust bila pelari kami leading dasyat punya untuk relay...alih-alih last  runner bagi jatuh baton la pulak..aduhai...geramnya...

then hope la pertukaran antara negeri dapat...kecewa lagi pasai tak dapat...huhuhu...walaupun aku takdela kecewa sangat...then aku realise....kalau aku kecewa...ada orang yang lebih kecewa...kalau aku sedih...ada orang yang lebih sedih..so aku ambik pendekatan...lebih baik aku wat tak reti saja...enjoy selagi khidmat aku diperlukan kat sini...

daripada aku duk sebok mereka alasan nak pindah..lebih baik aku pikir apa benda yang aku buleh buat untuk mengisi perkhidmatan aku 10 bulan akan datang...apa benda yang aku buleh buat untuk menjadikan budak-budak tak cukup akai 6H tu lulus penuh subjek sains next year...rasanya better dari aku duk kecewa and sebok pikir benda pelik-pelik pasai nak pindah jugak...

hebat...banyak toi perancangan nak buat next year...aduhai...aku takut bila stay tahun depan...jadi sayang plak nak tinggai budak tahun 5 next year pasai aku dah carry diorang dari tahun 3....owh...kena kawin cepat jawabnya ni... =) so esok sampai KLIA kena pasang billboard sepanjang highway kat semenanjung iklan sapa nak kawin ngan aku secepat mungkin...muhahahahaha....* agak-agak ada tak yang nak??

after all.....aku selalu kembali pada pemuda hensem untuk mengadu nasib...maka secara otomatik.. ketenangan kembali... =) dia sentiasa bersama aku..teman setia ketika aku kecewa...betul la kata bijak pandai..kekecewaan sentiasa membawa kita kembali kepada Allah...barangkali...Allah mahu aku terus kembali kepadaNya tanpa pernah tergelincir walau seketika cuma..sebab tu Dia sentiasa menghadiahkan kekecewaan...bukan tanda Dia tak suka...tapi tanda Cinta....Cinta Pencipta kepada makhluk ciptaanNya...

dari facebook :

Sabarlah

Bila Allah cepat makbulkan doamu, maka Dia menyayangimu.
Bila Dia lambat memakbulkan doamu, maka Dia sedang mengujimu.
Bila Dia tak makbulkan doamu, maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu ~ ❤
2 hours ago ·  ·  2 people


till then...nite all~

Comments

Popular posts from this blog

SK II : Harga..wow!

Review SK II : Fasa II Selepas 2 tahun

Lady photographer a.k.a jurugambar wanita